Laatste dagen Nepal! - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Pascalle Wijtzes - WaarBenJij.nu Laatste dagen Nepal! - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Pascalle Wijtzes - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Nepal!

Blijf op de hoogte en volg Pascalle

09 Mei 2014 | Sri Lanka, Kandy

Hallo allemaal! Even een aparte update over Tibet. De laatste nacht is alweer aangekomen. Morgen de laatste paar uurtjes rijden en dan zijn we weer in Kathmandu. Ik kijk wel weer uit naar warme lucht. Wat is het koud geweest de afgelopen nachten. En zeker als je twee maanden Afrika en 3 weken het warme Nepal hebt gehad! Zoals jullie al in mijn verslag hiervoor hebben kunnen lezen heb ik de eerste 2 dagen in Lhasa behoorlijk last gehad van de hoogte. We hebben deze twee dagen de Potala Palace, Jokhang Temple, Barkhor Bazaar, Drepung Monastry & Sera monastry bezocht. Allemaal erg interessant maar naar een aantal monastry's heb je het wel gezien. Het is wel prachtig vanbinnen maar overal een beetje hetzelfde. In ieder kamertje moet je opnieuw geld betalen om foto's te kunnen maken, en wel per camera. In iedere kamer zit een monnik bakken met geld te tellen. Het komt een beetje gemaakt over. Maar soms is t het echt waard om foto's te maken. Indrukwekkende grote buddha's, gouden stupa's en hordes met mensen die een offer komen brengen en komen bidden. En dat uiteraard allemaal kloksgewijs. Ook het eten in de avond was een echte uitdaging. Geen mens spreekt Engels. We waren met vijf. Een daarvan was allergisch voor uien, de ander at geen vlees en nog een ander wilde geen pittig eten. Leg dat maar eens uit met handen en voeten. Ik kan je vertellen, creatief word je er wel van! Je komt overal dezelfde toeristen tegen. Tibet is zo strikt met hun toeristen. Er is weinig tot geen speling voor een eigen programma. Gidsen vertellen overal hetzelfde riedeltje. Maar ik ging naar Tibet voor het landschap, de mountains! Wat het meeste indruk op me heeft gemaakt, buiten Mount Everest, is het Yamadroke Lake. Zo blauw! Zo mooi! Sommige mensen dachten dat ik een Google afbeelding stuurde maar ik had de foto's echt zelf gemaakt. Uiteindelijk hebben we de een na laatste dag bij Everest base camp in de buurt geslapen op maar liefst 5.200 m hoogte. Helaas konden Peter en Paula niet mee vanwege eventuele risico's. Dat vond ik jammer want dat waren echt m'n maatjes. Ik ben met Madelon en Anne gegaan, was ook super gezellig. Koud was het wel! In de avond lekker met een warme kop ginger lemon honey thee bij het vuurtje verhalen vertellen. En bij zonsondergang foto's maken van de prachtige Mount Everest. Alledrie hadden we zo'n geluksmoment.. We hebben toch maar mooi doorgezet en hier staan we dan! Feels like we are on top of the world! De nacht met 4 a 5 dekens, 2 kruiken, dikke truien, thermo en sokken geslapen. En toch nog rillen van de kou. Je moet er wel iéts voor over hebben! Once in a lifetime ! In de ochtend vroeg ontbijten en zonsopgang bekijken en daarna met de auto nog dichter naar Mount Everest. Het was gruwelijk koud maar het was de moeite waard, het blijft een geweldige ervaring die ik niet had willen missen! Vandaag weer terug naar Kathmandu, Nepal. Onderweg halen we Peter en paula op in het dorpje een kilometertje lager. Wat blijkt, hij had haar daar ten huwelijk gevragen. Romantisch he?! Eigenlijk zou het op Everest base camp gebeuren maar dat ging niet door. Met z'n alle weer lekker terug. 8 dagen was ook wel genoeg. Heb nog nooit zoveel onder bruggen en op rare plekjes moeten plassen. Je verlegt écht je grenzen haha.terug naar de lieve Nepalezen. Eenmaal terug heb ik het een beetje rustig aan gedaan. Behalve natuurlijk het vieren van kingsday! Samen met Ajay, Suman, Madelon en Anne! Veel bier en gezelligheid. Ja daar weet ik wel raad mee:-). De een dag voor vertrek nog een hiking gedaan met Suman. Wilde nog een laatste keer door de mooie natuur van Nepal lopen. Eenmaal terug als een gek gaan pakken. Vraag me niet hoe ik het doe maar ik eindig altijd met minimaal 15 kilo teveel. Gelukkig wilde Ajay en Suman een tas mee naar Nederland nemen! In de avond nog heerlijk gegeten samen met hun en wat cadeautjes gehaald als dank voor hun hulp en gezelligheid. Topkoppel. Ook mijn favoriete restaurantje Gaia ga ik missen, mijn lekkere pork chops..... Nu zit ik op het vliegveld in Kathmandu voor vertrek naar Mumbai, India. Vervolgens door naar Colombo, Sri Lanka. Ondanks de vliegangst ga ik er maar weer vanuit dat mijn avontuur nog lang niet voorbij is en dat ik veilig land in Sri Lanka! Bedankt Nepal en bedankt de lieve leuke mensen die ik heb mogen leren kennen, ik kom zeker terug! Op naar een nieuw avontuur! Dikke knuffels xxxxxxxx p.s. Bedankt voor de lieve mensen die trouw mijn verslagen lezen, voor jullie schrijf ik het! XXX

  • 09 Mei 2014 - 11:42

    Riet:

    Pascalle wat een geweldige verslagen, ik vind het zo knap van je dat je dit allemaal doen, en natuurlijk het allemaal kan me maken.je bent geweldig.veel plezier met het volgende plaatsje.

    Gr. Riet.xxxxx

  • 09 Mei 2014 - 21:05

    Rene:

    Ik lees het allemaal.
    Je bent een topper, kleine.
    Veel plezier, lief kind.

    Groet uit Amsterdam.

  • 17 Mei 2014 - 16:44

    Anja Rutten:

    Natuurlijk lezen we het.
    bedankt voor het vele schrijven.
    pas op jezelf
    gr.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pascalle

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 11189

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 01 September 2016

Mijn wereldreis

Landen bezocht: