Sri Lanka! - Reisverslag uit Arugam Bay, Sri Lanka van Pascalle Wijtzes - WaarBenJij.nu Sri Lanka! - Reisverslag uit Arugam Bay, Sri Lanka van Pascalle Wijtzes - WaarBenJij.nu

Sri Lanka!

Blijf op de hoogte en volg Pascalle

28 Mei 2014 | Sri Lanka, Arugam Bay

Dag lieve mensen. Het heeft weer even geduurd. Maarja we moeten ook iets hebben om over te schrijven natuurlijk. Het is vandaag 20 mei. Ik zit inmiddels alweer 18 dagen in Sri Lanka. Nog 8 te gaan. De 29e vlieg ik naar Kuala Lumpur om vervolgens naar Bangkok te vliegen en te wachten tot mijn lieve vriendinnetje Wennus mij 4 weekjes komt opzoeken! Waar waren we gebleven? Het vliegveld in Mumbai, India. Daar had ik een tussenstop van maar liefst 8 uur. Ik leerde al snel 2 meiden kennen. We waren het er over eens, 8 uur is lang. We hadden zin in een wijntje. Wat blijkt? Dry day. Geen alcohol dus! Ze verzinnen ook altijd wel wat die mafkezen. Wij naar een tax free shop om de goedkoopste, uiteraard gore wijn, uit te zoeken. Een man had maar medelijden met onze arme backpackers en kocht voor ons een duurdere lekkere wijn! Dat kom je niet snel tegen. Wij ergens kartonnen bekertjes weg geschoept en ergens sneaky onze wijn opdrinken. Voelde me even weer een puber! AH fijn na 8 uur kletsen, een flinke bak KFC chicken en chillen zijn we om 3 uur in de nacht naar Colombo, Sri Lanka gevlogen. Ik zat weer met zwetende handjes in m'n stoeleke. En zeker toen de nodige turbulentie weer om de hoek kwam met gigantische voorbijkomende lichtballen. Wat dat was mag Joost weten! Uiteindelijk kom ik om 5 uur aan op het vliegveld. Het ging allemaal super snel. M'n bagage lag al klaar, het visum had ik binnen 10 minuten en mijn taxi stond ook al klaar! Dat had ons pap mooi geregeld. Een Hollandse meid en gozer zijn met mij mee gereden en ook in hetzelfde hotel geslapen. Met hun zou ik verder gaan reizen. In Negombo had ik een hotelletje en dat was minder dan een minuut van de zee verwijderd! Na een maand in Nepal zonder zee en strand was het heerlijk om weer naar het strand te kunnen. Maar wat was het heet! We hadden leuke dames uit Engeland leren kennen die dag en we hebben met z'n alle twee tuktuks gehuurd en het dorpje rond gereden. Ik ben verliefd op de tuktuk. Ik vind het een geweldig ding. Ik besef me wel dat als je daardoor geramd word door iets op de weg, dat het gebeurd is met je... In de avond zijn we lekker met de hele club uiteten geweest in een restaurantje aan de zee. Met live muziek, lekker eten en goed gezelschap. Veel reggae muziek werd er gespeeld. Nou dan moet je het bont maken wil ik m'n goede humeur kwijtraken. Iedereen ging al vroeg naar bed. En voor de gene die me een béétje kennen is dat voor mij nogal moeilijk. Gelukkig was er een Engelse met hetzelfde gezelligheidsniveau als mij! Hoppa, op naar een bar! Samen met een koppel uit Sri Lanka. Lekker aan de cocktails, kletsen en hier en daar een dansje. Ik merkte al meteen dat ik hier met een ander soort man te maken had. 1 man die langs ons zat van een jaar of 45 was ontzettend overdreven vriendelijk en kwam denk ik wel 10 keer per uur proosten met ons. Maarja dat proosten is voor mij niks ongewoons, ik proost aan een stuk door. Op een gegeven moment werd hij duidelijk lastig en kreeg ruzie met het meisje waar ik mee was. In mijn ooghoeken zag ik dat hij haar neersloeg tegen de vlakte. Mijn eerste reactie was er op af rennen om hem wat aan te doen. Maar voor ik het wist werd ik tegen mijn harsens aangeslagen tegen de vlakte. Dizzy was ik er van. Het liep redelijk uit de hand. Er was geen vrouw meer te bekennen en we waren omringd door mannen. Er zei zelfs iemand 'we gaan iets heel slechts doen met jullie'. Nou ja dat stond mijn grote Brabantse 'bakkes' niet in de weg maar gelukkig zijn er twee mannen van buitenaf ons weg komen trekken daar en ons meegenomen naar een ander plekje. Hallo Sri Lanka! Ach ja het is jammer dat zoiets gebeurd en ik was ook echt wel geschrokken maar de volgende dag dacht ik, dit past leuk in m'n blog! Keer wat anders toch? Volgende dag met m'n kater om 8 uur met de 2 Hollanders opzoek naar het treinstation om naar Mirrissa te reizen. Een prachtige treinreis. Langzaam langs de kust af. Toen zag ik pas hoe mooi Sri Lanka is. Eenmaal aangekomen in een tuktuk gesprongen met z'n 3. Met mijn behoorlijke breedbeeld televisie valt dat niet mee. We hadden nog geen slaapplek geregeld dus dat moeten we nog doen. Behoorlijk wat plekjes afgegaan en uiteindelijk vond ik er een van 2.500 rupees(zo'n 14 euro). Dit deelden we met z'n drieën dus lekker goedkoop! De volgende dag is het meisje naar een andere plek gereisd en ben ik verder gaan reizen met Emiel. In de plek waar we nu zaten was het monsoon en dus erg regenachtig. Een avondje lekker doorgezakt tot 5 uur op het strand. Zwalkend naar huis. Werd ik weer gevolgd door een hond tot in de kamer. Ik weet niet wat dat is met mij en honden. Ik weet wel dat ik na de wodka complete gesprekken heb gevoerd met die hond. Tja, dat is toch niet raar??? Na 3 dagen Mirrissa zijn we ook weer met de trein naar Kandy gereisd. In het midden van het land. Een vrij religieuze stad. Alles is om 10 uur dicht in de avond. Doorzakken zit er niet in en daar heb ik wél wat moeite mee... We leren die dag een super leuke tuktuk driver kennen die alles weet en lekker goedkoop is. De volgende dag hebben we met hem een mooie tour door de stad gepland. Helaas ging z'n tuktuk stuk en kregen we een vriend. Met zo'n afschuwelijke new kids mat.. Dat is wat hier zeg, die matjes. Maar goed ik hoef het er niet mee te doen. Ah fijn we zijn naar een plek geweest waar je op een olifant kon rijden. Nog nooit zoiets toeristisch gezien. Eigenlijk is de olifant een veel te slim en prachtig beest een toeristische attractie te zijn. Maarja Pascalle, het 'safe the world' kun je wel vergeten. Verder zijn we naar een oude tea factory geweest met tea plantations. Dat was wel weg interessant. Ze werkten nog met hele oude machines. We zouden eigenlijk nog naar een grote tempel gaan. MAAR dames en heren, na tig tempels in Nepal en Tibet, heb ik het wel lichtelijk gezien. Ik geloof het wel. Doe mij maar wat anders nu. We hadden overigens een prachtige kamer voor 30$, wat ongeveer uitkomt op 10€ per persoon. Koelkast, televisie, föhn en airco. Niet echt voor backpackers maar war is nou 10 euro? Ik heb al genoeg op vieze, bevlekte matrasjes gelegen en dat zal nog wel vaker gebeuren. We zijn 8 dagen in Kandy gebleven, veel te lang. Maarja niet meer terug te draaien. We hebben wel een leuke tijd gehad hoor! Heb ook nog een mini katje uit de motor gered. De chauffeur pakte hem bij z'n nekvel en wilde m wegmikken. Ik zeg hier daarmee! Mee genomen naar het hotel. Heeft heel de avond in m'n nek geslapen, heel schattig. Minder schattig was dat hij heel mijn bed had volgescheten. Maarja een baby he? Het hotel had een nestje met 5 katjes en we hebben deze erbij gezet. Dat ging gelijk goed. Nu heeft hij dus een nieuwe familie. Top dus! Na 8 dagen besluiten we om naar Nuwara Eliya te gaan. In de bergen en een stuk koeler. Een prachtig dorpje. Het hotelletje dat we geboekt hadden was heerlijk. Een eigen woonkamer met een open haard. Prachtige busrit gemaakt daar. Ook zijn we naar het hoogste dorpje van Sri Lanka geweest. Daar heb ik een wandeling gemaakt en dat was geweldig. De uitzichten die je daar hebt zijn niet te beschrijven. Ik heb ook zo de drang om over te brengen wat ik voel op dat moment maar dat gaat niet. Je moet er zelf geweest zijn, het zelf zien en het zelf voelen. Een gevoel van intens geluk. Zulke simpele dingen, waar je niks voor betaalt, zijn het beste. Ik wist toen ik op die berg stond, reizen is waar ik van hou en dat zal ik altijd blijven doen. Als ik ooit heen ga wil ik kunnen zeggen: ik heb geleefd. Al zeg ik het zelf, ik ben al aardig onderweg. Natuurlijk heb ik ook momenten dat ik mijn thuis mis en mijn familie. Mijn gekke familie. De gezellige avonden die tot diep in de nacht of zelfs tot vroeg in de ochtend doorgaan. Samen lekker uiteten onder het genot van een heerlijk zoet wit wijntje en de nodige borrels. Maar ik weet dat zij mij ook missen. Dat maakt het misgevoel een fijn gevoel. En zo is er altijd iets om naar uit te kijken. Wat kan het leven toch mooi zijn:-). Genoeg zoetsappig gezever. Ik hou het voor gezien voor vandaag. Jullie horen weer van me! Heeeel veel knuffels en een dikke kus uit Sri Lanka! En blijven lezen he! Xxxxxx

  • 28 Mei 2014 - 19:04

    Riet:

    Tjee weer spannend hoor en zeker die klap maar weer goed dat er iemand was die jullie kwamen redden. Let goed op he meid want ik wil je ook nog terug zien. Nog veel plezier xxxx

  • 28 Mei 2014 - 20:56

    Kim:

    He mupke natuurlijk missen wij jou ook.. Geniet van je reis, take care en we see you soon ;).. Btw Thailand staat ook vol met prachtige tempels haha :D.. Dikke kus en knuffels..

  • 29 Mei 2014 - 00:03

    Miek:

    Lieve gekke meid! Wat kun je toch leuk schrijven en wat vind ik het heerlijk dat mijn Azië ook jouw hart veroverd heeft.
    Geniet lekker, doen wij hier ook! Dikke kus XXX Miek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pascalle

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 2495
Totaal aantal bezoekers 11176

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 01 September 2016

Mijn wereldreis

Landen bezocht: