Tanzania - Reisverslag uit Kendwa, Tanzania van Pascalle Wijtzes - WaarBenJij.nu Tanzania - Reisverslag uit Kendwa, Tanzania van Pascalle Wijtzes - WaarBenJij.nu

Tanzania

Blijf op de hoogte en volg Pascalle

17 Februari 2014 | Tanzania, Kendwa

Hallo lieve luitjes! Het heeft even geduurd maar hier even een update over Tanzania. Typisch iets voor mij om 250 kaartjes te laten maken met mijn blog er op, aan iedereen uit te delen om vervolgens niets te schrijven. Hoezo laks? Het zal wel een Wijtzes trekje zijn... Ik zal even 2.5 terug graven. Na bijna 24 uur zijn Josh en ik aangekomen in de hoofdstad Dar es Salaam. We nemen een taxi en rijden langs de hotels die ik had uitgezocht, allemaal tussen 10 en 15 euro. Eenmaal gezien waren we het er allebei over eens dat we hier nog niet dood gevonden willen worden. Op naar een wat duurdere. 65$ per nacht. Dat is wat duur maar we doen het. We worden uiteraard ook nog even flink afgezet door onze aardige taxichauffeur. Moet kunnen, je bent toerist of je bent het niet! Eenmaal gesetteld zitten we s' avonds lekker aan een hamburger. Omdat we de stad te druk en chaotisch vonden besloten we de volgende dag gelijk naar Zanzibar te gaan. Lachwekkend dat ik minimaal 3 keer in mijn Tanzania gids heb gelezen dat je moet oppassen om niet voor 20$ extra te worden opgelicht met de Ferrytickets. Door hun meesterlijke praatjes toch op dat moment denken dat hun verhaal bij jou wel klopt en gewoon die 20$ bijbetalen. Ik dacht dat ik niet voor niets mijn haren donker had geverfd.... Ah fijn, essence momentje, een leer moment! Na anderhalfuur komen we aan in Zanzibar. Opzoek naar onze backpacks die in grote kratten naar buiten geslingerd worden. Het is even wennen zo'n zware backpack met 35 graden! Ook hier nemen we de taxi naar een uitgezocht hotel, gelukkig meteen de juiste! Ook weer best prijzig, 70$. Uiteindelijk betalen we 60$. Het ontbijt blijkt een gruwelijke ramp. Lauwe melk, cruesli, cornflakes van Aldi niveau en vieze sneetjes brood. Ik geloof niet dat ik daarvoor naar Afrika hoef. Al snel hebben we gefikst dat we Zanzibar brood en een Spaans ei krijgen, lekker! Ook hebben we al een vriend gemaakt in het hotel. Zijn naam is Jimmy en hij werkt hier. Wat hij doet weet niemand, ik denk hij zelf ook niet. Af en toe dweilt hij s een keer wat tegels. Absoluut medewerker van deze maand! Hij is sowieso alcohol verslaafd en zijn niveau daalt met het halfuur. Josh en ik tonen geen medelijden en wij drinken iedere dag gezellig mee! Leuke gozer die Jimmy. Verder tobben we wat aan hier. Veel eten en drinken en proberen onze weg een beetje te vinden hier. Gelukkig lopen we na een paar dagen iemand tegen het lijf die ons vooruit helpt hier. Hij helpt ons bij al onze vragen. Wat wel een leuk weetje is voor jullie.. Continu ben je hier bezig met het niet, of zo min mogelijk, te worden opgelicht door de mensen zelf. Worden we toch bijna op het nippertje zwaar opgelicht door een Hollander... Hij bood ons gratis een kamer aan want hij mocht ons toch zo graag en ach meisje jij moet je geld in je zak houden. Een uur later horen we dat hij mensen bedreigd als ze eenmaal in die kamer komen en vervolgens al je geld en waardevolle spullen afpakt. De eikel. Ook zijn we lekker uit geweest. Een hele mooie trip gemaakt en dolfijnen gezien, heel gaaf. We hebben twee weken in stone town gezeten en we zouden blijven tot het muziek festival hier. We zijn uiteindelijk niet eens gegaan omdat toeristen een belachelijk hoog bedrag moesten betalen vergeleken bij de lokale. Nu zijn we sinds 3 dagen in Kendwa, prachtig dorpje. Witte stranden, mooie zee en vooral VEEL cocktails! Even plat gezegd, we zijn al 2 dagen naar de kl*te gegaan. Gister rolde ik rond 9 uur in de ochtend m'n bed in. Hoort erbij. Buiten het feit om dat een rare Arabier ons stalkt hebben we het fijn hier. Vreemde gozer, volgens mij zag hij het wel zitten met mij en hij heeft ondertussen ook ontdekt waar we slapen en ook al twee keer aan de deur gestaan. Het word tijd dat hij een kameel gaat kopen of iets. Als laatste wil ik even een interessant nieuwtje doorgeven. In plaats van India ga ik Senegal. Ik moet eerlijk toegeven dat ik hier niet langer dan een minuut over na heb moeten denken. Wie weet komt India nog ooit als ik getrouwd ben en mijn man bij heb! Lieve mensen tot snel. Dikke knuffels XXX

  • 22 Februari 2014 - 08:53

    Tamara:

    Wen der maar vast aan Pascalle volgens mij heb je dat overal, maar des te langer je reist des te eerder je door hebt wanneer je opgelicht wordt, pas iig maar op!!!! En ''naar de klote gaan'' ik had niet anders verwacht bij jou!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pascalle

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 11177

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 01 September 2016

Mijn wereldreis

Landen bezocht: